Comença el viatge. Agra i Nova Delhi

Taj Mahal Express

Per fi! Després dels problemes amb les reserves de bitllets, canvis de ruta i cancel·lacions de bus a última hora, per fi, dilluns vam poder sortir d’Hyderabad camí del nord. La primera parada de viatge era Agra, on vam arribar després de 24 hores en un tren.

Havia sentit tantes coses sobre els trens de l’Índia que el trajecte es va convertir en una de les parts que més il·lusió i curiositat em feia i no em va decepcionar gens. El tren em va semblar una bona manera de conèixer el país, tant pel que s’hi veu a dins com a fora. Els passadissos del tren són desfilades de gent carregada, de venedors ambulants de menjar i de chai entre la gent que dorm a les lliteres. Des de la finestra es poden veure els camps de l’Índia, la gent i les cases i, tot i que el paisatge no era dels més bonics del país, és una mirada diferent a la seva terra i l’estil de vida lluny de les grans ciutats.

Taj Mahal

Una vegada a Agra tot va anar molt ràpid. Teníem menys de 24 hores i un objectiu molt clar: visitar el Taj Mahal. Tot i els recels que teníem l’hora de passar per un lloc tant turístic ens van poder les ganes de veure d’aprop una de les anomenades set meravelles del món i poder jutjar per nosaltres mateixes. Després d’una visita al Fort d’Agra, un edifici preciós eclipsat pel seu veí, vam viure una posta de sol des del Taj Mahal.

El Taj Mahal resulta ser un edifici impressionant des de la distància, d’una simetria perfecta i un blanc de marbre que canvia de color amb el sol. Una imatge vista tantes vegades en fotografies que et sembla ser davant d’un miratge del que no pots apartar la càmara, potser per creure’t que realment que exisetix i deixar constància del teu pas per ell. Tot i que d’aprop em va semblar que la meravella perdia una mica d’encant i alguns metres va ser una visita genial i un bon inici del viatge.

El secret de Nova Delhi

Des de que vam començar a planejar el viatge teníem clar que Nova Delhi no seria part de la ruta. Cansada de la ciutat, no em volia imaginar com havia de ser moure’s per la capital de l’Índia, un lloc amb encara més cotxes i gent. Tot i així, des d’Agra vam haver d’anar en tren fins a la gran ciutat per poder agafar el bus cap a McLeod Ganj, el poble del costat de Dahrmasala, on viu el Dalai Lama i una gran comunitat tibetana a l’exili.

Després d’un trajecte de quatre hores de tren (per 80 rúpies!) Delhi no ens ho va posar fàcil. El lloc des d’on sortia el bus cap al nord semblava desconegut per taxistes i conductors de rickshaw que es preguntaven entre ells: “Majnu ka tila? Majnu ka Tila?” Després de donar voltes per l’estació equivocada ens vam trobar en un barri gairebé a les afores de Delhi. Un lloc prop de la construcció d’una rotonda enlairada, ple de pols, on no hi havia ni rastre d’una parada de d’autobusos. Estranyades i una mica atabalades vam decidir entrar en un carreró ple de gent i allà ens esperava el secret…el barri tibetà de Delhi! El que feia un moment semblava un horrible encreuament de carreteres amagava els carrerons d’una ciutat tibetana, plena de restaurants i botigues, monjos i agències de viatges. Aquest assentament tibetà, situat a Majnu ka tila i anomenat “Little-Tibet” va néixer el 1960 i actualment acull la segona generació de tibetans a la ciutat. Va ser sorprenent canviar l’Índia pel Tibet només girant una cantonada i allò només era el preludi del que ens esperava més al nord.

* La connexió a internet no és molt bona i ni puc pujar més fotos. Intentaré actualitar més endavant amb més fotos d’Agra.